Voetreflexologie
Alle delen van het lichaam zoals de huid, spieren, organen, botten en zenuwen hebben een reflexzone op de voet. De voet weerspiegelt het hele lichaam.
Zijn er lichamelijke of psychische klachten, dan zullen de daarmee corresponderende zones
op de voet een verandering vertonen.
Door deze zones op de voet te behandelen kunnen de blokkades die zich hebben gevormd verminderen resp. verdwijnen.

De plek op de voet die correspondeert met het niet goed functionerende orgaan of lichaamsdeel, wordt meestal als pijnlijk ervaren.
De pijnlijke zone ontstaat doordat de energie blokkeert en er geen goede doorstroming
en circulatie is van bloed en lymfevocht.
Voedingsstoffen kunnen moeilijker worden aangevoerd, en afvalstoffen moeilijker worden afgevoerd.

Door deze zones te behandelen, neemt de pijn af en wordt de circulatie weer gestimuleerd. Wanneer de blokkades zijn opgeheven of opgelost, is het lichaam in staat zichzelf te genezen. De therapeut geneest niet, maar ondersteunt en bevordert een natuurlijk proces, het lichaam doet het verder zelf.

Voetreflextherapie kan o.a. voor de volgende klachten worden toegepast:
Stress, hoofdpijn/migraine, nek-/schouder-/rugklachten, spierpijn, gewrichtsklachten, darmproblemen (constipatie/diarree), maagklachten, eczeem, hyperventilatie, verdriet/emoties, hooikoorts, hernia, reuma, spit, rsi, overgangsklachten, te hoge of
te lage bloeddruk.

De behandeling duurt gemiddeld een uur.
Tijdens de eerste behandeling wordt er altijd een overzicht gemaakt van de klacht(en).
Dit is om een goede indruk te krijgen waar de harmonie verstoord is.
Daardoor kunnen de klacht(en) op een juiste manier worden behandeld.